Republic Bharat reportedly taken off-air in UK amid Arnab Goswami’s absence from TV

Republic Bharat has reportedly been taken off-air in the UK amid a mysterious absence of founder Arnab Goswami from Republic TV. Let us tell you that in the past, British media watchdog Ofcom had fined 20 thousand euros (equivalent to about 20 lakh rupees) for promoting hate speech on Republic TV. The fine was imposed for violation of rules in the ‘hate speech’ case.

Also read: UK regulator slaps £20,000 fine on Republic Bharat for ‘hate speech

A report by UK-based website Biz Asia Live said, India’s popular Hindi news channel, was located at 708 on “Sky EPG”. It is currently airing at zero level. It was later dropped from the EPG. It is not yet clear whether the Republic will return to India or not.”

There is no mention of Republic Bharat in the latest program guide on the Sky website. While other Indian channels like Aaj Tak, Sony TV, Zee TV and Colors TV are on. Republic Bharat has disappeared from channel 708 on Sky, the UK’s largest and most prestigious TV distribution platform.

However, Republic Media Network is yet to comment on the matter. But the news came amid speculation about Arnab Goswami’s mysterious disappearance from his TV channels. Let us tell you that Republic TV founder Arnab Goswami has been missing from the TV program for the past several days, many of his supporters are worried about his absence. Recently, some users had asked on Twitter, “Where is Arnab?”

Madhu Kishwar, founder of Manushi website has urged Republic TV to update its viewers about ‘Arnab Goswami’s health status’. Madhu Kishwar wrote in her tweet, “Dear Republic TV please update us about the health status of Arnab Goswami. The country wants to know and has a right to know that all is well with him. We care for you.”

Earlier Republic Bharat was fined Rs 20 lakh for hate speech

Significantly, in December, the British media watchdog Ofcom imposed a fine of 20 thousand euros (equivalent to about 20 lakh rupees) for promoting abusive language on Arnab Goswami’s Republic TV. The fine was imposed for violation of rules in the ‘hate speech’ case. Along with this, Republic Bharat was also warned not to repeat the same mistake in future.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *